martes, 18 de abril de 2023

A Biblioteca Monezipal "Rafael Andolz" de Zaragoza (Parti 4/4)

O bombolón fa una muita chicorrona sintesi d'os bideos prezedens, d'una obra de Liena e, antiparti, charra d'atras autibidaz d'as bibliotecas monezipals replecatas en un articlo siñato per a direutora d'ixa Biblioteca "Rafael Andolz".  Istas autibidaz, os libros e, más que más, as presonas que i treballan fan d'a debandita Biblioteca un ziart paradiso.


El bombolón hace una muy apretada síntesis de los vídeos precedentes, de una obra de Liena y, además, habla de otras actividades de las bibliotecas municipales recogidas en un artículo firmado por la directora de esa Biblioteca "Rafael Andolz".  Estas actividades, los libros y, sobre todo, las personas que allí trabajan, hacen de la citada Biblioteca un verdadero paraíso.


SOZTETULOS:  Dimpués d'iste chicorrón paseyo per a Biblioteca Monezipal "Rafael Andolz", nomás resta agradexer a suya faina á ra suya Direutora e á ra resta d'os suyos treballadors.  E, más que más, á una d'ers, Liena, a suya ley con nusatros, per estar priesta por a amanar-nos con as suyas esplanicazions á ra cultura aragonesa y en aragonés contenita en muitas d'as obras i replecatas.  Era mos ha amostrato os trestallos an bi ha libros, e mesmo placas, en a nuestra lengua, amás d'as dembas ta os ninons e ta ra cultura popular, do bi ha una ripa d'obras de mosen Andolz.

Asinas, Liena ye estata ra nuestra guida, como lo estió de Dante o poeta Berchilio (era tamién escribe, ye cotaute d'un Bocabulario de Morillo de Galligo, publicato per o Consello d'a Fabla Aragonesa) en a Dibina Comeya.  Pero no lo ye estato en o Infiarn, sino en o Paradiso, ixe paradiso que ye a Biblioteca "Rafael Andolz", seguntes l'adedicatoria d'Ana Giménez Betrán en o exemplar que i ye d'o suyo zaguero libro, Á tamas d'a bida (entre as nobedaz).  E cal no xublidar un atro detallo dinno d'un paradiso e bien pincho:  as ilustrazions feitas per debuxans en o cobalto d'a sala d'estudeo.

Á o canto d'era, ye a sala por a os ninos e os chobens, aquers qui empezipian á espleitar d'o plazer d'a leutura.  A debandita direutora d'a Biblioteca, doña Inmaculada García, fabla d'istos primers trangos e d'a contrebuzión que i suposa o Premio Criticón, en un firme intresán articlo d'a rebista Mi biblioteca:  "Sumando fuerzas por la lectura".

Ta rematar, espresamos un deseyo:  que se estendille o sobrebueno exemplo d'ista Biblioteca "Rafael Andolz" e a leutura d'os libros, siga en castellano, siga en aragonés, siga en as lenguas que siga.

SUBTÍTULOSDespués de este pequeño paseo por la Biblioteca Municipal "Rafael Andolz", sólo queda agradecer su trabajo a su Directora y al resto de sus trabajadores.  Y, sobre todo, a una de ellos, Liena, su amabilidad con nosotros, por estar dispuesta para acercarnos con sus explicaciones a la cultura aragonesa y en aragonés que encierran muchas de las obras allí reunidas.  Ella nos ha enseñado los apartados donde hay libros, incluso discos, en nuestra lengua, además de las áreas destinadas a los niños y a la cultura popular, donde hay muchos libros de mosén Andolz.

Así, Liena ha sido nuestra guía, como lo fue de Dante el poeta Virgilio (ella también escribe, es coautora de un Vocabulario de Murillo de Gállego, publicado por el Consello d'a Fabla Aragonesa) en la Divina Comedia.  Pero no lo ha sido en el Infierno, sino en el Paraíso, ese paraíso que es la Biblioteca "Rafael Andolz", según la dedicatoria de Ana Giménez Betrán en el ejemplar que hay allí de su último libro, Á tamas d'a bida (entre las novedades).  Y es necesario no olvidar otro detalle digno de un paraíso y bien hermoso:  las ilustraciones obra de dibujantes en lo alto de la sala de estudio.

Al lado de ella, está la sala para los niños y jóvenes, aquellos que empiezan a disfrutar del placer de la lectura.  La citada directora de la Biblioteca, doña Inmaculada García, habla de estos primeros pasos y de la contribución que para ello supone el Premio Criticón, en un muy interesante artículo de la revista Mi biblioteca:  "Sumando fuerzas por la lectura".

Para terminar, expresamos un deseo:  que se extienda el excelente ejemplo de esta Biblioteca "Rafael Andolz" y la lectura de los libros, sea en castellano, sea en aragonés, sea en las lenguas que sea.
David Martínez - Bombolón Laminero
O nuestro agradeximiento a 
Biblioteca Monezipal "Rafael Andolz" de Zaragoza

1 comentario:

  1. En ista biblioteca fan un gran treballo con os ninons foranos, con os suyos consellos e aduya p'a suya integrazion lingüistica e más que más sozial merexería un reconoximiento

    ResponderEliminar