viernes, 2 de junio de 2023

LA RAZÓN MAÑA

Amanece un día més en la vida de Supermaño, nuestro oregonés més universal. Se llevanta pe’l maitino sin fer aparatos, como cualsiquiera de nusotros, pero él ye cosciente de la fama que s’ha fei y de la suya responsabilidat como personache dibuixau per el zaragozano Alberto Calvo. No puede fer burro falso; un borguil de publlico embelecau sigue en tebeos y comics las suyas aventuras y enseñanzas machistrals. Brenca fácil ye mantenir-se a nivel d’ixo que s’aspera d’un sobrebuen mañico. De contino ha d’estar a la tisba de tot lo que ocurre al suyo redol, fer un analís riguroso de la situación y actuar aprisa pa que la razón maña se impose en el mundo. Ben ye verdat que la suya razón no le viene de lo aprendiu en bell llibro u bella escuela, ye algo innato. Debe tenir una genetica maña, unos genes que s’han iu seleccionand a lo llargo de muitas cheneracions familiars, dende el cromaño prehistorico, pasand pe’l maño íbero, hasta el supermaño d’hoi. El resultau d’iste proceso evolutivo el veyem retratau, con lupa d’entomologo, per el suyo biografo. En cada historieta, Supermaño se i fa pa que Calvo repllegue en dibuixos els suyos poders, y las suyas meditacions filosoficas se veigan ben refllejadas. 

Uno d’els sacrificios que tiene que fer un superheroe ye estar disponiblle a cualsiquier hora del día u de la nueit, amas de vestir sempre el trache d’els superpoders. Per ixo, el nuestro protagonista va resolver no desnudar-se mai. No creigaz que ye brenca fácil, fa falta tenir muito espritu pa tomar ixa decisión. Isto l’afuerza a no veyer gota d’aigua encima d’a suya pell y que las moscas y mosquitos esvolastrien de contino, seguind-le a toz els puestos. Pero rai, que un heroe maño se i fa a tot y de toda pedra sabe fer paret, como de seguiu tos voi a contar.

Iste maitino, Supermaño s’ha llevantau como cualsiquier día. Asperará con pacencia que els acontecimientos de la vida el recllamen; nunca no se sabe cuan puede fer honra la suya presencia como superheroe. No tardará guaire a recibir el primer aviso de socorro. En almorzar, la suya muller ha marchau a recordar els tocins y ha parau cuenta que no n’i habeba brenca que dar-les de minchar. Ye una muller feita a tratar con heroes, perque en tiene uno a casa. Denseguida habrá pensau “Isto ye cosa de Supermaño” y con ixa voz de cocho enrabiau que tiene l’ha gritau:

—¡Ospanetanegra, marcha escopetiau a mirar pastura pa els bichos que los tiens llasos y estransius, redios! ¡Que yes un baldragas, copón!

En sentir una llamada, la sesera de Supermaño se enchega ascape y comenza a rular y baruquiar como si no n’i habese un mañana. A la fin, dimpués de tanto trafego mental, una chicota espurna llampadea adentro del suyo tozuelo.

—No i pases pena muller, que n’un santiamén te los farto ben fartaus —le sulta Supermaño, que ya sabe como fer pa trobar-les birolla porcina.

La llum a la sesera le fa relacionar el suyo ferum con la pudor d’els tocinos, y caye en la cuenta que si chuntase toda la suya roña, apegada como una crosta al cuerpo, suplliría prou pa que minchasen toz els chinons.

Asinas va fer. Va allenar un balde gran d’aigua, se va desvestir y se va zabucar ta drento, hasta que va notar la color, la ulor y el gusto del caldo en el suyo punto. Ya teniba una buena pastura. Cuan les ne va dar, la porcada se’n regalaba. Tenibaz qu’haber-los visto. Els tocinos chilaban de gozo y se deleitaban como si comesen llamins.

Unotra vez, Supermaño ha conseguiu que la razón maña trunfe, y que el chirar del mundo se veiga menos fiero, menos negro, més humano.

                                                                                                                      Bombolón Pedrodoz

                                                                                                              Feliciano González Fumat


 

No hay comentarios:

Publicar un comentario